Co uznałeś za złe, postaw ponad sobą - Sukkot 2018

 
W świecie duchowym jeżeli nie pracujesz, nie masz nic.
 
Sukkot to święto symbolizujące budowę człowieka z tzw. zasłony - Sukkah.
 
Sukkot jest więc miejscem wewnętrznej pracy nad sobą. Buduję sam coś nowego, malutkiego.
 
Dlaczego malutkiego?
 
Bo poprzedni człowiek wiedział jak się bawić, jak świętować, jak się upijać i gdzie jeździć, a tu jestem malutki i nie wiem.
 
Pracuję poprzez wybieranie, zbieranie tego, co bezużyteczne i poszukiwanie iskier, które łączą mnie do całości nieskończoności - do Stwórcy. 
 
W Sukkot nie ma nienawiści, nie ma ja i on, jest całość.
 
Zapominam o podziale pomiędzy narodami, płcią, kolorem, roślinami, materią i widzę wszystko jako całość.
 
W ten sposób jestem w stanie zrozumieć czemu Adam HaRiszon dostaje ten wielki przywilej nazwania wszystkiego. Nieskończoność nie nazywa, bo w Nieskończoności nie ma podziału, jest całość. Podział jest tylko w Adamie. Więc ja z tego podziału wychodzę z wiarą, że jest całość, jedność, Nieskończoność, bo Nieskończoności nie widzę, ale mam możliwość zobaczyć ją poprzez odczucie jedności.
 
I to jeżeli człowiek robi w sobie, w swojej małości, co uznał za złe podnosi ponad sobą, nazywa się, że położył ten dach nad swoją głowę.
 
I z tego radość w Sukkot.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zadanie w Sukkot - nauczyć się służyć

Ana BeKoach jako pomoc i Sefirat HaOmer dla chęci oczyszczenia (wers 1)